Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
A la découverte des patois lorrains
17 septembre 2017

Les dèyhh botailles de champagne

Les dêhh botailles de champagne (patwès d'Font'no) :

 

        Comme tos les sôs, èprès l’Angélus, lo Monmond et co lo Dédé, qué beuvôr în côp on Cafè d’l’Union, sirotôr zu p’tit roûge. Èprès lo dousième, lo Monmond è commandé in.ne botôille dé champagne â potron po tot lo monde. Èbaubi, lo Bernârd k’nnonhhant lo Monmond, i è d’mandé :
        D’woce que t’es tortos les sous-lè, Monmond, pou erroser in.nè lè gal’rie ?
        Pou lo moment, j’mé r’pôse. J’fais des pâris, et j’les rimpoute è chèque fwos.
        Qué genre dé pâris ?
        Sé t’vueûx pârier 10 botôilles dé champagne, j’té pâries qué d’main t’èrès in.ne carte dé France sus tè fesse gâche.
        Bié n-èbaubi mais vodiant l’esprit d’în morchand, et surtout, sûr dé n’mi piêde, lo Bernârd è pârié tout d’suite.
        Lo lond’demain mètîn, quand i s’è rèvoillé, ‘l è r’wêtié quand mim.me d’vant so mureû s’i n’èvôr point d’carte dé France sus sè fesse gâche. Ouf ! rié.
        Lo sô, è l’(h)oûre dé l’èpèro, lo Monmond è trèviêhhié lè rûe, è ‘tu â Cafè d’l’Union et è d’mandé so p’tit godot d’roûge, ‘l è treuvé tot-piein d’gens qué d’(h)èbitûde né v’nôr mi. Lo Nanârd, èprès s’ovwor frotté les mains d’vâr tant d’clients, l’è eccosté tout d’suite et i è repp’lé so pâri.
        Monmond, t’es pedu to pâri, j’n’ai point d’carte dé France sus les fesse gâche.
        S’èdrossant ins âtes gens di villêge :
        J’vueûx bié t’crâre sus parôle, Nanârd, mais preuve-lo !
        Sus ç’lè, lo Nanârd baihhe ses châsses pou montrer ses fesses et tot-lè, sus so cul piein d’pwels, n’y è point d’carte dé France.
        Alors les gars, vos vwé’ez bié ? J’n’ai point d’carte dé France sus mo cul ! J’ai rimpoutié mo pâri, té mé dwos 10 botôilles dé champagne, Monmond.
        Comme lo Nanârd r’montôr les breustêlles dé ses châsses :
        T’es p’t-ête rimpoutié to pâri, Bernârd, bié sûr qué j’té dwos 10 botôilles dé champagne. Mais té vwos tot-lè dons lè sâlle, n’y è lè motié di villêge , et j’èvôr pârié èvon chèkîn des gens qué sont tot-lè in.ne botôille dé champagne qué t’nos mont’râs to cul lo sô-ci. J’t’èvôr prèv’ni, j’rimpoute tojos mes pâris, Nanârd.


 

Les dêhh botailles de champagne (patwès di cougnat de L'ninville) :

 

        Comme tos les swêrs, èprès l’Angélus, lo Monmond et ca lo Dédé, que bwèvînt în côp on Cafè d’l’Union, sirotînt zoute piat roûge. Èprès lo dousîme, lo Monmond è commandé ène botaille de champagne â patron po tot chékîn. Èbâbi, lo Bernârd connahhant lo Monmond, i li è d’mandé :
        D’wace que t’es tout' les sous-lè, Monmond, po arroser anlè lè gal’rie ?
        Po lo moment, j’me r’pôse. J’fais des paris, et j’les rempouke è chèque fwès.
        Qué genre de paris ?
        Si t’vûx parier 10 botailles de champagne, j’te paries que d’main t’èrès ène carte de France sus tè fesse gâche.
        Bîn èbâbi mais wèguant l’esprit d’în marchand, et surtout, sûr de n’meu pêke, lo Bernârd è parié tout d’suite.
        Lo lend'main mètîn, quand i s’è rèvailli, ‘l è r’wêti quand même d’vant so m'reû s’i n’avôt point d’carte de France sus sè fesse gâche. Ouf ! rîn.
        Lo swêr, è l’(h)oûre de l’èpèro, lo Monmond è trèvêhhi lè rûe, è ‘tu â Cafè d’l’Union et è d’mandé so piat godat d’roûge, ‘l è trové tot-piein d’gens que d’(h)èbitûde ne v’nînt-m'. Lo Nanârd, èprès s’awer frotté les mains d’vôr tant d’clients, l’è accosté tout d’suite et li è repp’lé so pari.
        Monmond, t’es padju to pari, j’n’ai point d’carte de France sus lè fesse gâche.
        S’èdrassant ês âtes gens di villêge :
        J’vûx bîn t’crôre sus parôle, Nanârd, mais prove-lo !
        Sus ç’lè, lo Nanârd baihhe ses châsses po montrer ses fesses et tot-lè, sus so cul piein d’pwels, n’y è point d’carte de France.
        Alors les gars, vos wèyôz bîn ? J’n’ai point d’carte de France sus mo cul ! J’ai rempouké mo pari, te m'dôs 10 botailles de champagne, Monmond.
        Comme lo Nanârd r’montôza les breustêlles de ses châsses :
        T’es p’t-ête rempouké to pari, Bernârd, bîn sûr que j’te dôs 10 botailles de champagne. Mais te wès tot-lè dans lè sâlle, y è lè mwètî di villêge , et j’avôs parié avo chèkîn des gens que sont tot-lè ène botaille de champagne que t’nos monteur'rôs to cul lo swêr-ci. J’t’avôs prèv’nu, j’rempouke tojos mes paris, Nanârd.

 

 

Lis dix boutailles de champagne (patwès de Cum'nêres) :

 

        Coumme tous les soirs, après l’Angélus, le Monmond aco l'Dédé, qui buvint in côp au Cafè d’l’Union, sirotint loû piot roûge. Après l'dawsîme, le Monmond i coummandé ine boutaille de champagne au patron pou tout l'monde. Bin rayus', le Bernârd counn'ssant l'Monmond, li i d’mandé :
        D’aw ast-ce que t’es tourtous cis sous-là, Monmond, pou arrouser ainlà la gal’rie ?
        Pou l'moument, j’mé r’pôse. J’fâs dis paris, et j’lis rempoûrte à chaque fois.
        Qué genre de paris ?
        Si t’veux parî 10 boutailles de champagne, j’te paries que d’main t’arîs ène carte de France sus ta fesse gauche.
        Bin rayus' mais gârdant l’isprit d’in marchand, et surtout, sûr de n’mi perde, le Bernârd i parî tout d’suite.
        Le lend'main matin, quand i s’i rivilli, il i ripî quand même devant s'miroy s’i n’avat point d’carte de France sus sa fesse gauche. Ouf ! rin.
        Le soir, à l’(h)eure de l’apèro, le Monmond i traversé lè rûe, i été au Cafè d’l’Union et i d’mandé s'piot godat d’roûge, il i trouvé tout-plein d’gens qui d’(h)abitûde ne v’nint-m'. Le Nanârd, après s’awoi frotté lis mains d’woir tant d’clients, l’i accosté tout d’suite et li i rapp’lé s'pari.
        Monmond, t’îs perdu t'pari, j’n’â point d’carte de France sus la fesse gauche.
        S’adressant aux autes gens don villâge :
        J’veux bin t’croire sus parole, Nanârd, mâs prouve-le !
        Sus ç’la, le Nanârd baisse sa culotte pou montrer sis fesses et tout-là, sus s'cul plein d’poils, i n’y i point d’carte de France.
        Alors lis gars, v'woiyez bin ? J’n’â point d’carte de France sus m'cul ! J’â rempoûté m'pari, te m'dois 10 boutailles de champagne, Monmond.
        Coumme le Nanârd r’montat lis burtelles de sa culotte :
        T’îs p’t-îte rempoûrté t'pari, Bernârd, bin sûr que j’te dois 10 boutailles de champagne. Mâs te wois tout-là das la sâlle, i n’y i la moitî don villâge , et j’avas parî avo châcun dis gens qui sont tout-là ine boutaille de champagne que t'neus montur'roys t'cul ce soir. J’t’avas prèv’nu, j’rempoûrte toujoûs mis paris, Nanârd.


 

Les dihh botailles de champagne (patwès de Failly) :

 

        Comme tos les seûrs, èprès l’Angélus, lo Monmond ica lo Dédé, que bwèvînt i coup au Cafè d’l’Union, siratînt zoûs piat roge. Èprès lo dousieume, lo Monmond eu commandé eune botaille de champagne au patron po tot chékîn. Bien rèyus', lo Bernârd connahhant lo Monmond, li eu d’mandé :
        D’èyoù'st-ce que t’es tout' les sous-lè, Monmond, po erroser anlè lè gal’rèye ?
        Po lo mament, j’me r’poûse. J’fâs des paris, et j’les rempoûte è chèque fwès.
        Qué genre de paris ?
        Si t’vieux parieu 10 botailles de champagne, j’te paries que d’main t’èrès eune carte de France sus tè fesse gauche.
        Bien rèyus' mâs werdant l’esprit d’i marchand, et surtout, hhûr de n’meu pêde, lo Bernârd eu parieu tot d’hhute.
        Lo lend'main mètîn, quand' i s’eu rèvailleu, 'l eu r'wâtieu quand même devant so m'lu s’i n’èveût point d’carte de France sus sè fesse gauche. Ouf ! rien.
        Lo seûr, è l’(h)oûre de l’èpèro, lo Monmond eu treuversé lè râwe, eu ètu au Cafè d’l’Union et eu d’mandé so piat godat d’roge, 'l eu treuvé tot-piein d’gens que d’(h)èbitûde ne v’nînt-m'. Lo Nanârd, èprès s’awer fratté les mains d’veûr tant d’clients, l’eu eccosté tot d’hhute et li eu repp’lé so pari.
        Monmond, t’es pêdu to pari, j’n’â point d’carte de France sus lè fesse gauche.
        S’èdrassant aux autes gens don v'llêge :
        J’vieux bien t’creûre sus pèrale, Nanârd, mâs prove-lo !
        Sus ç’lè, lo Nanârd baihhe ses chausses po montrer ses fesses et tot-lè, sus so cul piein d’pwels, i n’y eu point d’carte de France.
        Èloûrs les gars, v'wèyeûz beun' ? J’n’â point d’carte de France sus mo cul ! J’â remp'té mo pari, te m'deûs 10 botailles de champagne, Monmond.
        Comme lo Nanârd r’monteût les beultrelles de ses chausses :
        T’es p’t-ête remp'té to pari, Bernârd, bien hhûr que j’te deûs 10 botailles de champagne. Mâs te wès tot-lè dans lè sâlle, i n’y eu la mointieu don v'llêge , et j’èveûs parieu èva chékîn des gens que sont tot-lè eune botaille de champagne que t'nos monteur'reûs to cul ço seûr. J’t’èveûs prèv’nu, j’rempoûte tojos mes paris, Nanârd.


 

Lis dêhh botailles de champagne (patwès do Vèyti) :

 

        Dîna tos lis sâs, èprès l’Angélus, lo Monmond et co lo Dédé, que bovant în kûnp au Cafè d’l’Union, sirotant lû p'tit roge. Èprès lo dousîme, lo Monmond k'mmandeut ène botaille de champagne au patron po tot lo monde. Èbaubi, lo Bernârd k'nnahhant lo Monmond, i li d’mandeut :
        D’où'st-ce que t’es tout' lis sous-la, Monmond, po erroser dîna lè gal’rie ?
        Po lo momat, j’me r’pôse. J’fais dis paris, et j’lis rempoute è chèque foûs.
        Qué genre de paris ?
        Si t’vûx parî 10 botailles de champagne, j’te paries que d’main t’èrès ène carte de France sus tè fesse gauche.
        Bé n-èbaubi mais wâdant l’esprit d’în marchand, et surtout, sûr de n’mi pwêde, lo Bernârd parieut tout d’suite.
        Lo len'demain mèti, quand i s’rèwailleut, i spieut quand même d’vant so mûreû s’i n’avoût pwèt d’carte de France sus sè fesse gauche. Ouf ! ré.
        Lo sâ, è l’(h)oûre de l’èpèro, lo Monmond trèwêhheut lè rûe, n-alleut au Cafè d’l’Union et d’mandeut so p'tit voûrre de roge, i troveut braumat dis gens que d’(h)èbitûde ne v’nant mi. Lo Nanârd, èprès s’avoû frottè les mains d’vêr tant d’clients, l’èccosteut tout d’suite et li repp’leut so pari.
        Monmond, t’es pwêdu to pari, j’n’ai pwèt d’carte de France sus lè fesse gauche.
        S’èdrassant is autes gens do villêge :
        J’vûx bé t’crâre sus parole, Nanârd, mais prove-lo !
        Sus ç’lè, lo Nanârd baihhe ses chausses po motrer sis fesses et tot-la, sus so cul piè d’poûs, i n’î pwèt d’carte de France.
        Alors lis gars, vos vèyiz bé ? J’n’ai pwèt d’carte de France sus mo cul ! J’ai rempoutè mo pari, te m'doûrôs 10 botailles de champagne, Monmond.
        Comme lo Nanârd r’montaizeûr les beurtelles de sis chausses :
        Stûn-bé qu't'es rempoutè to pari, Bernârd, bé sûr que j’te doûrôs 10 botailles de champagne. Mais te wès tot-la das lè sâlle, il î lè mwètî do villêge , et j’avoûs parî èvo chèki dis gens que sot tot-la ène botaille de champagne que t’nos monteur'rôs to cul lo sâ-ci. J’t’avoûs prèv’nu, j’rempoute tocoûs mis paris, Nanârd.


 

Publicité
Publicité
Commentaires
A la découverte des patois lorrains
Publicité
Publicité